מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית

הלימודים מגיל 18 ומעלה

פופולרי

זמנים באנגלית

תוכן העניינים

אחד מהחלקים החשובים בכל שפה הוא הציון של הזמן, כדי שאנשים יוכלו לתקשר ביניהם בנושא של אירועים בעבר, בהווה או בעתיד. הנושא של זמנים באנגלית עלול להיות די מבלבל עבור הדובר הישראלי, כיוון שאנחנו רגילים רק לשלושה זמנים מוגדרים עם חוקים די ברורים, ובאנגלית יש חלוקה רבה ומסובכת יותר. קורס אנגלית למתחילים הוא מקום מעולה לשפר בו את כישורי השימוש שלכם בזמנים באנגלית, אבל לפני שאתם נרשמים הינה טעימה קטנה מהתחום.

Present Simple

את הרשימה שלנו נתחיל עם זמן ההווה, ובפרט ההווה הפשוט. זהו בדרך כלל הזמן הראשון שמלמדים בקורס אנגלית לילדים או למבוגרים כיוון שהוא אחד הנפוצים ביותר בשימוש. הזמן הזה מתאר דברים שאינם משתנים מרגע לרגע כגון הרגלים, עובדות וכו'. כל משפט מכיל את שם הגוף, הפועל ב-V1 ותוספות, ולפועל מוסיפים לפי הסוג סיומת -s, – es או – ies כשמדובר בגוף שלישי יחיד (he, she או it). הינה כמה דוגמאות:

I watch TV every day – אני צופה בטלוויזיה בכל יום.

He walks to school in the morning – הוא הולך לבית הספר בבקרים.

בשלילה משתמשים ב-doesn’t (שזה קיצור של does not) לגוף שלישי יחיד (he, she או it) ולשאר מוסיפים don’t (שזה קיצור של do not) לפני הפועל, מבלי לשנות אותו בכלל. למשל: He doesn’t watch TV – הוא אינו צופה בטלוויזיה.

Present Progressive

הזמן הזה (שלפעמים גם נקרא Present Continuous) מתאר פעולה שמתרחשת כעת. הפועל מורכבת מהצורה הרלוונטית של הפועל to be, שהן am, are או is, ולאחריו פועל V1 עם תוספת -ing. הינה כמה דוגמאות:

I am watching TV right now – אני צופה בטלוויזיה עכשיו.

He is writing a book right now – הוא כותב ספר עכשיו

They are fixing the car this week – הם מתקנים את הרכב השבוע (פעולה מתמשכת).

בשלילה משתמשים במילה not אחרי הפועל be, ובמקרה של is ו-are אפשר להשתמש בקיצורים isn’t או aren’t בהתאמה. למשל: I am not watching TV right now – אני לא צופה בטלוויזיה עכשיו.

שימו לב שלא באמת צריכים להוסיף "now"  או“right now”  מכיוון שזה מובן.

Past Simple

העבר הפשוט מתאר אירועים ופעולות שהתרחשו בעבר והסתיימו. לשם כך משתמשים בצורת V2 של הפועל, שהיא הפועל הרגיל בתוספת -ed במקרים רגילים, וצורות אחרות לפעלים שאינם שגרתיים. הינה דוגמאות:

I watched the news yesterday – צפיתי בחדשות אתמול.

He cried because he lost – הוא בכה כי הוא הפסיד

בפועל המסתיים ב-y משמיטים אותה ומחליפים ב-ied. שימו לב – בפועל שמסתיים ב-y ולפני ה-y יש אות רגילה (עיצור, כלומר לא אות ניקוד) זה מתקיים (למשל:  play< (played

She baked a birthday cake – היא אפתה עוגת יום הולדת (הוספה של d לפועל המסתיים באות e).

He stopped at the red light – הוא עצר ברמזור (פועל המסתיים בעיצור-תנועה-עיצור מקבל הכפלה של העיצור האחרון, אלא אם מדובר באותיות w, x או y).

בשלילה יש להוסיף didn’t (שזה קיצור של did not) עבור כל הגופים, ובמקרה הזה V2 הופך ל-V1. למשל: She didn’t bake a birthday cake – היא לא אפתה עוגת יום הולדת.

Past Progressive

הזמן הזה מתאר פעולות ארוכות בעבר (פעולה ארוכה זה אומר כל פעולה שנמשכת יותר מכמה שניות). בזמן הזה משתמשים ב-was או were לגופים הרלוונטיים ופועל בתוספת -ing כמו ב-present progressive.
ישנם3  מצבים מאוד ספציפיים לשימוש בזמן הזה, ודוגמה אחת –  זו פעולה ארוכה שנקטעה ע"י פעולה קצרה יותר. הפעולה הארוכה מקבלתpast progressive  כאשר הפעולה הקצרה יותר מקבלת past simple.

הינה דוגמאות:

I was watching the news when you called me – צפיתי בחדשות כשהתקשרת אליי.

While I was talking on the phone, my sister was washing the dishes – בזמן שדיברתי בטלפון, אחותי שטפה את הכלים.

You were playing in the soccer field when it started to rain – שיחקת במגרש הכדורגל כשהתחיל לרדת גשם.

בשלילה צריך להוסיף not בין שני הפעלים, למשל: I was not watching the news – לא צפיתי בחדשות.

Future Simple

זמן עתיד פשוט. מתאר פעולות שיתרחשו מתישהו בעתיד. במשפט כזה משתמשים ב-V1 (בלי שינויים) עם המילה will לפניו. הינה דוגמאות:

I will go to the beach tomorrow – אני אלך לחוף הים מחר.

She will see you next week – היא תפגוש אותך בשבוע הבא.

They will visit us next year – הם יבקרו אותנו בשנה הבאה.

בשלילה מוסיפים אחרי המילה will את מילת השלילה not. למשל: I will not go to the beach tomorrow – אני לא אלך לחוף הים מחר.

Present Perfect Simple

עכשיו אנחנו נכנסים לשלושה זמנים מסובכים מעט, שעליהם תוכלו ללמוד בהרחבה בקורסים שלנו. Present perfect simple מתאר פעולה שהתרחשה בעבר ואנחנו לא יודעים מתי, פעולה שהתחילה בעבר ועדיין נמשכת או פעולה שמעולם לא קרתה עדיין או פעולה שהתרחשה בעבר ואמנם הסתיימה אבל משפיעה על ההווה. כדי לבנות משפט בזמן הזה צריך להשתמש ב-has לגוף שלישי יחיד או have לשאר הגופים, ולצרף פועל בגרסת V3:

He has already read this book – הוא כבר קרא את הספר הזה (ולא יודעים מתי). שימו לב ש-read הוא פועל מיוחד בגרסת V3 שלו.

She has never been to Paris – היא מעולם לא הייתה בפריז (וזה עדיין נכון להיום).

They have just eaten lunch – הם כבר אכלו ארוחת צוהריים (וכנראה בדיוק סיימו).

בשלילה מוסיפים not אחרי has או have, למשל: He hasn’t (has not) read this book yet – הוא עוד לא קרא את הספר.

Present Perfect Progressive

הזמן הזה מתאר פעולה שהתחילה בעבר וממשיכה כעת. גם כאן משתמשים ב-has או have לפי הגוף, מוסיפים להם been ופועל V1 עם סיומת ing:

I have been studying for my exam all day – אני לומד למבחן שלי כל היום (הפעולה התחילה קודם לכן ועדיין ממשיכה).

She has been working on that project since Monday – היא עובדת על הפרויקט הזה מיום שני ועדיין עובדת.

They have been playing tennis for two hours – הם משחקים טניס כבר שעתיים.

בשלילה שוב מוסיפים not בין הפעלים: I haven’t (have not) been studying for my exam– אני לא לומד (באופן ממושך) למבחן.

Past Perfect Simple

הזמן האחרון שנדבר עליו מתאר את היחס בין שתי פעולות שהתרחשו בעבר, כשאחת חלה לפני השנייה. הפעולה הישנה יותר תקבל צורה של had+V3 (או hadn’t+V3 בשלילה), והפעולה החדשה יותר תגיע בצורת V2, שהיא העבר הפשוט:

When I arrived at the party, everyone had already left – כשהגעתי למסיבה (הפעולה החדשה יותר), כולם כבר עזבו (הפעולה הישנה יותר).

She had already finished her homework before she went to bed. – היא כבר סיימה את שיעורי הבית שלה (הפעולה הישנה יותר) לפני שהיא הלכה לישון.

 I had not yet finished my homework when the movie started – לא סיימתי את שיעורי הבית (הפעולה הישנה יותר) כשהסרט התחיל (הפעולה החדשה יותר).

סיכום

באנגלית יש כמות גדולה יותר של זמנים בעברית, העוזרת לאנשים לדעת מתי הפעולות המדוברות התרחשו או מתי הן עתידות להתרחש. זהו נושא מורכב ורחב מאוד, ואנחנו ממליצים לכם להסתכל ברשימת הקורסים באתר ברלינגטון אינגליש כדי למצוא את הקורס המתאים לכם ביותר לשיפור האנגלית

אולי גם זה יכול לעניין אותך

בלוג

יום רביעי באנגלית

כשמנסים לשנן את ימי השבוע באנגלית, אין ספק שיום רביעי הוא הכי מסובך ללמידה. לא רק שיש במילה הכי הרבה אותיות ביחס לשאר הימים, בסוף מתברר גם שההגייה של המילה

קרא עוד
בלוג

יום שלישי באנגלית

כשמתחילים למנות את ימי השבוע באנגלית, ההתחלה די הגיונית – יום ראשון הוא Sunday, כלומר יום השמש, ויום שני הוא Monday, שהוא יום הירח. ואז מגיעים ליום שלישי, שהוא בכלל

קרא עוד
בלוג

יום שני באנגלית

לא בטוחים איך לשלב את השם של יום שני בשיחה שלכם? הגעתם למקום הנכון. בואו נדבר על כל מה שצריך לדעת כדי לדבר על היום השני בשבוע. אם אתם נמצאים

קרא עוד

רוצה לדבר אנגלית בקלות? נשאר לך רק להשאיר פרטים!

יועץ לימודים יצור איתך קשר לשיחת ייעוץ חינם ובה נתאים עבורך קורס מדויק שיוביל אותך להצלחה!
מזמינים אותך להצטרף ללמעלה מ-10 מיליון תלמידים מרוצים ברחבי העולם שבחרו ללמוד אנגלית עם קבוצת ברלינגטון אינגליש!

כוכב
הלימודים מגיל 18 ומעלה
מלאו עכשיו פרטים ותתחילו לדבר אנגלית!

הירשמו עכשיו לקביעת פגישת ייעוץ חינם